Op 11 april 2019 ontvingen wij een groot aantal van onze opdrachtgevers en partners op het event ‘Hout op Hoogte’. De gasten werden getrakteerd op een onderhoudend en informatief programma. Tijdens het event werd de nieuwe koers uit de doeken gedaan.

 

Nieuwe koers

Eigenaar Ton Vianen opende wat onwennig de dag. “Wij zijn niet gewend dit soort dingen te doen. Ik geloof altijd dat als je gewoon goed je werk doet mensen dat wel zien. Goede wijn behoeft geen krans.” 

De nieuwe directeur Oene Wassenaar zag dat anders. “Veel van onze klanten weten niet wat we allemaal kunnen. Door het organiseren van zo’n event kunnen we laten zien wat we doen. Maar misschien nog wel belangrijker: hoe we dat doen, en waarom we het doen.”

Oene presenteerde de nieuwe koers van Vianen. “We gaan ons nog meer toeleggen op innovatie in hout. Want als er iets duidelijk is geworden in mijn eerste jaar bij Vianen is dat innovatie in het DNA zit hier. Het is nooit af. Het kan altijd beter.” Vandaar ook de nieuwe payoff van Vianen: Slim in gevels. Ook het logo krijgt daarom een opfrisbeurt. “Onze naam Vianen dekte de lading niet meer. We doen meer dan kozijnen. En dat wilden we in het logo tot uiting brengen.”

Na een zeer interessante lezing van Arjan Postma en een muzikaal intermezzo van Gadisa Tribou, medewerker van Vianen en achtergrondzangeres van onder andere Frans Bauer was het tijd voor de rondleiding. De dag werd afgesloten met een borrel met heerlijke hapjes. Een zeer geslaagde middag!

Oene vroeg de aanwezigen drie dingen te onthouden van hun bezoek:

  1. We maken houten kozijnen en gevelelementen.
  2. De belofte:
    • Wij blijven geloven in hout. Ook op hoogte.
    • Het is nooit af. Het kan altijd beter.
    • We doen het goed, of we doen het niet.
    • Hout is niet heilig, onze kwaliteitsnorm wel.
  3. Hout op hoogte. Wij kunnen het.

Niks willen missen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!